UA | RU
14 марта 2019, 15:28

Депутати пообіцяли заблокувати «небезпечний» законопроект «Про концесії»

Обіцянка Президента Петра Порошенко винести законопроект «Про концесії» на голосування Верховної Ради як першочерговий, викликало резонанс серед народних депутатів. У парламенті вважають проект «сирим», який готує ґрунт для прихованої приватизації ліквідної держвласності. Зокрема, на думку члена парламентського комітету з питань бюджету Віктора Пинзеника, концесія в українських реаліях можлива тільки для будівництва автодоріг.

«Я завжди виступав проти концесії працюючих підприємств. Це страшна норма. Концесія допустима тільки по відношенню до доріг. А в іншому – це буде просто дерибан. Концесія на 49 років – це прихована приватизація. Це афера. Наявність норм в законопроекті – про компенсацію концесіонеру недоотриманих доходів, а також термін 49 років – це лазівки для зловживань і корупції. Дороги – єдиний варіант застосування концесії. Все інше – схеми», – заявив Пинзеник.

Член комітету з протидії корупції Ігор Луценко зазначив, що концесія у низці сусідніх країн виявилася потенційно корупційним інструментом, незважаючи на те, що за кордоном впроваджено більш жорстке антикорупційне законодавство, ніж в Україні.

«На жаль, регіональний досвід по концесії, зокрема Туреччини і інших сусідніх країн, виявився непродуктивним. Прогнозні показники, які, як правило, декларуються при укладанні концесійних договорів, не виконуються. А збитки від того, що плани виявилися примарними, лягають на державу. Це та форма, в якій росла і продовжує зростати корупція в тій же Туреччині. Це все 100%-ві корупційні схеми. В Україні в нинішніх умовах неможлива ні справедлива приватизація, ні справедлива концесія», – упевнений Луценко.

Він додав, що впливові фінансово-промислові групи в Україні сьогодні пробують скористатися передвиборною метушнею і прибрати до рук найбільш ліквідні активи. І оскільки інструмент приватизації себе дискредитував, суспільству нав’язують «ефективну» концесію.

«Це нове слово, нова схема, яка себе ще не дискредитувала. А оскільки у цієї владі залишилося буквально кілька місяців – ось і відповідь, чому так спішно просувається ідея концесії. Щоб швидше «зайти» в прибуткові держактиви», – сказав депутат.

Член комітету Ради з питань податкової та митної політики Михайло Головко впевнений, що парламент заблокує голосування по законопроекту «Про концесії». За його словами, концесія на 49 років таких стратегічних об’єктів, як морські порти або підприємства теплокомуненерго – це втрата ліквідних об’єктів назавжди.

«Хочуть забрати те, що дає прибуток. Тому під це і пропонують законопроект «Про концесії». Я думаю, у них плани укласти концесію за якимись стратегічними підприємствами. Адже немає гарантії, що це вдасться зробити після виборів. Ніхто не думає, як розвивати збиткові підприємства. Вони, як кочівники – набігли пограбували, побігли далі. Я впевнений, що парламент не дозволить прийняти цей небезпечний проект «Про концесії», – сказав Головко.

Відзначимо, що найчастіше термін концесія уряд застосовує до морської галузі, зокрема, до єдиного глибоководного і прибуткового порту – ДП МТП “Южний”. Мінінфраструктури України неодноразово заявляло про намір віддати підприємство в приватні руки, як тільки парламент прийме новий закон «Про концесії». При цьому держоб’єкт продовжують накачують великими держінвестиціями в модернізацію обладнання. За умовами нового законопроекту «Про концесії», порт «Південний» поза конкурсом відійде приватнику, який раніше вже використав потужності гавані. У порту «Південний» активами держпідприємства вже майже 10 років користується компанія «Портінвест» олігарха Ріната Ахметова.

26 апреля 2024
Высшее образование по-новому: к чему теперь готовиться студентам
На днях Верховная Рада приняла закон, призванный усовершенствовать образовательный процесс для соискателей высшего образования в украинских вузах. В целом чиновники уверяют, что с принятием этого зако...
24 апреля 2024
Военный эксперт Иван Киричевский: россияне не ждут мая или июня, они уже наступают
Эксперт военного портала Defence Express Иван Киричевский рассказал в интервью RegioNews, где сейчас наиболее горячо на фронте, возможно ли большое наступление Украины и что для этого нужно, а также п...
16 апреля 2024
Встреча с Папой Римским и полные бусы гуманитарки: как итальянский благотворитель помогает прифронтовой Харьковщине
С началом полномасштабной войны украинцы не на словах почувствовали заботу со стороны европейских друзей. Страны ЕС с радостью принимали украинских женщин с детьми, а в саму Украину все чаще стали при...
11 апреля 2024
Запрет ездить на авто, отмена дембеля, обязательная ВВК: что прописано в принятом законе о мобилизации
Какие изменения ожидают военнообязанных, когда закон об усилении мобилизации вступит в силу
Крупнейший пакет военной помощи от США на 6 млрд долларов: что получат ВСУ
26 апреля 2024, 22:24
СБУ отреагировала на заявление представителей Белоруссии об ударах по больницам Киева
26 апреля 2024, 21:25
ДТП в Броварах: видео момента наезда на людей и комментарий полиции
26 апреля 2024, 21:10
Глава Броварского РГА, который пьяным сбил людей на переходе, будет уволен, – ОВА
26 апреля 2024, 20:29
В Броварах пьяный глава РГА сбил толпу людей
26 апреля 2024, 20:10
Россияне активно штурмуют на Новопавловском и Авдеевском направлениях, – Генштаб
26 апреля 2024, 19:58
Оккупанты совершили почти 20 атак на Никопольщину: последствия
26 апреля 2024, 19:38
Кличко показал эвакуацию больниц в Киеве
26 апреля 2024, 19:16
БМП, БТР и 9 окупантов: ССО показали, как уничтожают россиян в Донецкой области
26 апреля 2024, 19:00
В Луцке 14-летнего парня поразило током на крыше вагона: он скончался в больнице
26 апреля 2024, 18:54