UA | RU
23 грудня 2024, 10:19

Єфименко Костянтин Олексійович

Співвласник фармкомпанії Biopharma, експерший заступник міністра інфраструктури
Співвласник фармкомпанії Biopharma, експерший заступник міністра інфраструктури

Профіль у Facebook

Народився Костянтин Єфименко 26 червня 1975 року в місті Біла Церква Київської області.

Освіта

Закінчив 1997 року економічний факультет Київського національного університету імені Шевченка за спеціальністю Бухгалтерський облік та аудит.

Карʼєра

Одразу після завершення університету Єфименко влаштувався у страхову компанію "Укргазпромполіс", де пропрацював із 1997-го до 2002 років. Там він пройшов стрімкий шлях кар'єрного зростання від головного бухгалтера до голови правління. Тоді йому було в межах 23-25 років.

Десь приблизно в цей час він також почав займатися бізнесом. Як він сам говорив в одному з інтерв'ю, "займався всім, на чому бачив можливість швидко заробити". Як приклад, займався перепродажем нерухомості – тоді за $150 тис. у Макарові (Київська область) придбав 15 га напівзруйнованих корівників і переробив їх на птахофабрику, яку згодом продав Олегу Бахматюку за $750 тис.

Після "Укргазпромполісу" він переходить на роботу в державну компанію "Укртрансгаз", яка входить до групи "Нафтогаз України". Тут Єфименко працює п'ять років, протягом 2002-2008 років, та обіймає посаду заступника генерального директора, який курирував питання економіки та облікової політики, питання науково-технічної діяльності.

Якраз у середині нульових Костянтин Єфименко обирає першу велику бізнесову справу – виробництво гальмівних колодок. У рідній Білій Церкві він разом з іншим бізнесменом Василем Хмельницьким купує відповідний завод азбестово-технічних виробів і випускає продукцію під брендом Tribo.

Сам Єфименко переконує, що цей завод він купив чисто випадково. Мовляв, коли ремонтував вищезгадані корівники в Макарові через помилку купив забагато шиферу, однак їхній залишок продав із часом дорожче. Саме тоді начебто він вирішив, що треба виробляти шифер.

"Єдине, що знав – шифер робиться з азбесту, а в рідній Білій Церкві є завод азбестово-технічних виробів. І я почав скуповувати акції цього заводу. Коли ми здобули контроль і змогли зайти на територію, то виявилося, що на цьому величезному підприємстві на 100 000 кв. м виробляють різні гальмівні колодки, а не шифер. Я три години думав, що мене обманюють і якісь шахраї сховали шифер…", – заявляв в одному зі своїй інтерв'ю Єфименко.

Приблизно в той же час, на початку 2000-х років, бізнесмен разом зі своїм партнером Хмельницьким обріс ще одним серйозним активом – компанією Biopharma. Спочатку, як заявляли підприємці, вони хотіли перепродати землю під заводом, але фінансова криза 2008-го року поставила хрест на цих планах, тому бізнесмени почали розвивати саму компанію.

Єфименко в 2008-2009 роках побув головою наглядової ради Biopharma, а після знову повернувся в державний сектор. Майже два роки попрацював у добре відомому йому "Укртрансгазі", а з початку 2010-го став міністром транспорту та зв'язку в уряді біглого експрем'єра Миколи Азарова. 

Уже у грудні міністерство реорганізували, і Єфименко став першим заступником міністра інфраструктури України, одіозного Бориса Колесникова. На цій посаді бізнесмен пробув до квітня 2014 року.

Відтоді він повністю переключився на свій бізнес й офіційно став президентом фармацевтичної компанії Biopharma, а також головою Ради директорів групи компаній Tribo. Однак спроб повернутися в політику він не полишав – у 2015 році балотувався на посаду міського голови міста Біла Церква, але в другому турі поступився Геннадію Дикому (60,6%), набравши 39,3% голосів.

Вже в 2019 році Єфименко і Хмельницький продають частину Biopharma великому німецькому виробнику ліків STADA, але зберігають за собою плазмовий бізнес компанії, а саме — виробництво препаратів із донорської крові. Вартість контракту $70+ млн, на які, як зазначав Єфименко, погасили кредити та відкрили лабораторію та плазма-центр.

Наразі входить до Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану при Президентові України Зеленському, а також є президентом українського професійного хокейного клубу "Білий Барс" (Біла Церква).

Сімʼя

Костянтин Єфименко одружений, разом із дружиною виховують двох доньок та сина.

Скандали

Підряди для себе?

У той часу, коли Костянтин Єфименко працював в уряді за часів президента-втікача Віктора Януковича, його компанія Tribo, схоже, була улюбленицею "Укрзалізниці". Тоді журналісти підрахували, що протягом кількох років "Південна залізниця" замовила в компанії бізнесмена гальмівних колодок на 123,6 млн грн. "Укрзалізниця" тоді якраз перебувала у віданні Єфименка як спочатку міністра транспорту, а потім першого заступника міністра інфраструктури.

Фіктивний міжсобойчик

Фірми з групи Biopharma фігурували свого часу в кримінальних провадженнях українських правоохоронців. Так, за даними Державного бюро розслідувань, фармкомпанія впродовж 2016-2018 років укладала фіктивні угоди з підконтрольними їй підприємцями.

Подібний випадок медіа фіксували в 2022 році. Тоді Єфименко начебто розіграв із власним дилером 25 млн грн, що призначались на закупівлю гальмівних колодок для вищезгаданої "Укрзалізниці".

Імовірний незаконний експорт плазми

Biopharma фігурувала в іншому кримінальному провадженні, яке влітку 2019 року розслідувала Служба безпеки України. За даними слідства, компанія кілька років незаконно експортував препарати з донорської крові, хоча на це потрібен спеціальний дозвіл від Кабінету міністрів. Ця фірма не мала такого дозволу від українського уряду, право на експорт належав спорідненій компанії – "Біофарма Плазма". Таким чином, група компаній "Біофарма", за версією правоохоронців, вивезла за кордон більше препаратів на основі донорської крові, ніж це дозволяє українське законодавство.

Ймовірна торгівля з РФ і російське громадянство сестри

Після початку повномасштабного російського вторгнення у 2022 році українські ЗМІ звинувачували Єфименка в тому, що він начебто в опосередкований спосіб фінансує російську агресію. За даними медіа, він володіє російськими заводамм, який нібито виготовляє колодки для військових тягачів "УРАЛ", "МАЗ" і "БелАЗ", які використовуються російською армією у війні проти України. В генпрокуратурі РФ свого часу заявили, що серед власників цих підприємств дійсно виявлено громадян України, "які спонсорують ЗСУ і перебувають у екстремістському угрупуванні". Однак ім'я та прізвище згаданих українців не називали.

ЗМІ писали про те, що ще з другої половини 2000-х Костянтин Єфименко начебто володіє заводом "УралАТІ" (Уральский завод автотекстильних виробів, місто Асбест Свєрдловсьої області) та його дочірними підприємствами, які попри свою назву займаються гальмівними колодками. Відповідно це підприємство платить податки в російський бюджет.

Журналісти звертають увагу, що акціонером "УралАТІ", крім родичів самого Єфименка, нібито значився Олег Савчук – син багаторічного мера Білої Церкви Василя Савчука (2006-2015). Про це зокрема писало видання "Ділова столиця". Нині Савчук-молодший – генеральний директор заводу Tribo.

Загалом українські ЗМІ писали, що начебто бізнес-структури, пов’язані з групою Хмельницького-Єфименка, протягом багатьох років виготовляли продукцію для російської армії: військового авіабудування, виробництва вертольотів, військових автомобілів, бойових машин десанту та піхоти. А після повномасштабної війни вся співпраця, мов би, відбувалась через рідну сестру Єфименка, яка в 2022 році, до того ж, нібито отримала російське громадянство.

Освіта дітей за мільйон

Костянтин Єфименко розповів в одному з інтерв'ю, що їхня сім'я витрачає на освіту дітей €30 тис. (1,3 млн грн) на рік у міжнародній школі. Окремо сімейний бюджет тягнуть "репетитори, це теж немала сума".

"У мене троє дітей, в усіх по чотири уроки математики, англійської, хімії та біології на тиждень. Зимовий і літній відпочинок – теж значна стаття витрат. А так, я думаю, ми живемо життям звичайних людей", – пояснював бізнесмен.


18 грудня 2024
Ескалація, заморозка чи мир: чого чекати Україні у 2025 році
Безсумнівно, наступного року Україну чекає низка внутрішньо- та зовнішньополітичних змін. Викликані вони насамперед будуть зміною політичного ландшафту у Сполучених Штатах Америки – найголовнішого пар...
11 грудня 2024
"Втомлені" мости Києва: чи загрожує столиці транспортний колапс між двома берегами Дніпра
1 грудня 2024 року у Києві нарешті відкрили для руху приватного транспорту Подільський міст, що з’єднує два береги Дніпра. На цю подію містяни очікували кілька десятків років, а сам міст вже давно отр...
09 грудня 2024
Скільки "коштує" суддя Печерського суду?
Держава захистила військових та їхні родини від судових тяжб під час воєнного стану, але чомусь для судді Новака закон не писаний
05 грудня 2024
Чому Міністерство єдності на чолі з Чернишовим не зможе повернути додому мільйони українців
В Україні з’явилась нова державна структура, головною метою якої є повернення українців додому. Новостворене Міністерство національної єдності очолив опальний екс-очільник «Нафтогазу» Олексій Чернишов...
Сирський замість стабілізації оборони хоче закрити DeepState і мобілізувати команду в піхоту
23 грудня 2024, 14:25
На Львівщині судитимуть посадовця ДПСУ, який допоміг майже 30 чоловікам незаконно виїхати до Польщі
23 грудня 2024, 14:16
На Львівщині маршрутка зіткнулася з авто: є загиблий та постраждалі
23 грудня 2024, 13:50
На Вінничині вогонь забрав життя місцевого жителя
23 грудня 2024, 13:45
На Житомирщині повернули додому двох дівчат-підлітків, які намагалися втекти за кордон
23 грудня 2024, 13:34
СБУ затримала тюремника із Херсона, який охороняв російську катівню
23 грудня 2024, 13:24
На Одещині внаслідок пожежі загинув чоловік
23 грудня 2024, 13:20
Дружина "вагнерівця" із Харкова отримала 10 років в'язниці
23 грудня 2024, 13:08
Судовий саботаж: як блокують мільярдні кошти для армії
23 грудня 2024, 13:00
Росіяни вдарили по селищу на Харківщині: поранений чоловік
23 грудня 2024, 12:57
 
Кривецький Ігор Ігорович
Скандальний бізнесмен, спонсор партії "Свобода"
Сухомлин Сергій Іванович
Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України. Екс-мер Житомира
Єфименко Костянтин Олексійович
Співвласник фармкомпанії Biopharma, експерший заступник міністра інфраструктури
Всі досьє »