UA | RU
31 июля 2018, 11:53

Президент “Антонова”: угода з “Boeing” допоможе відновити виробництво літаків

Українські літакобудівники розпочинають співпрацю із компанією “Boeing”. Після російської агресії завод імені Антонова відмовився від комплектуючих з Росії, на імпорт яких доти здебільшого покладався. Угоду з американською корпорацією підписали на авіасалоні у Фарнборо 17 липня. Про суть контракту президента ДП “Антонов” Олександра Донця розпитували наші кореспонденти.

Голос Америки: Насамперед, у чому деталі підписаної угоди?

Олександр Донець: По-перше, йдеться про допомогу з боку “Aviall” (дочірня компанія корпорації “Boeing”) у створенні незнижуваного запасу матеріалів стратегічного значення - титану, алюмінію для будівніцтва літаків. І ми домовились, що весь дефіцит комплектуючих з розрахунку на два літака, який ми з відомих причин не можемо отримати з Російської Федерації, цей дефіцит нам буде надавати наш американський партнер. Тут на території підприємства “Антонов” ми відкриємо митно-ліцензійний склад, на якому буде зберігатися все це обладнання.

Умови дуже прийнятні для нас. Як тільки ми беремо якийсь матеріал, “Aviall” протягом дуже короткого часу має поставити такий же матеріал або вузол.

Оплата ж буде проводитися протягом місяця після того як ми почали використовувати ці комплектуючі у виробництві. Іншими словами, ми беремо фрагмент титану або алюмінію, запускаємо його у виробництво, і протягом 30 днів ми повинні компенсувати у фінансовому плані Авіаллу за цей матеріал.

Мова йтиме не тільки про матеріали. Це великий перелік: спецпроводи, засоби радіозв'язку тощо. З тієї логістикою, яку має “Aviall” зараз по світу, це зробити набагато легше, ніж якби Антонов займався цим самостійно.

Це перша частина угоди.

А друга частина - те, що Боїнг допоможе нам (це прописано в контракті) саме в післяпродажній підтримці наших літаків. Це означає, що експлуатант, який купує у нас літак, буде впевнений в тому, що, в разі відмови якогось механізму, по логістичному ланцюжку “Boeing” або “Aviall” необхідний блок або фрагмент системи буде доправлений у те місце, де перебуватиме цей експлуатант. Це те, про що ми давно мріяли, але таке задоволення можуть собі дозволити тільки такі великі гравці авіаційного бізнесу, як “Boeing” і “Airbus”.

ГА: Скептики говорять про конфлікт інтересів. Мовляв, для чого “Boeing” допомагати своїм конкурентам? Може, хочуть задешево скупити українські ноу-хау?

ОД: Ні, “Boeing” саме тому і прийняв і нашу пропозицію і погодився на співпрацю, що ми з нашими трьома машинами (АН-148, АН-158 і АН-178) не потрапляємо в сегмент його інтересів. Тому ніякої конкуренції з боку Антонова в даному випадку немає .

ГА: Недоброзичливці кажуть також, що заміна російських комплектуючих на західні призведе до значного подорожчання українських літаків і їх ніхто не купуватиме...

ОД: Мушу сказати, що і російські комплектуючі зараз підійшли до світових, європейських цін. Це не дев’яності роки, коли ціна російських запчастин була нижчою на порядок. Зараз цього немає вже. Дешевизни немає в російських комплектуючих.

А от за надійністю вони програють. Взяти хоча б шини, гуму. Якщо рахувати кількість посадок, ресурс зношування, то шини такого виробника як “Dunlop” напевно, відсотків на 20 довше служать. Той же розмір, ті ж характеристики колеса, які ми використовуємо на “Русланах”. Цю гуму зараз ми не маємо змоги купувати в РФ, а “Dunlop”показав відмінну якість.

Чи подорожчають наші літаки - можливо, але я не думаю, що значно. Максимум від 5 до 10 відсотків. Причому потенційних замовників нашої техніки це не лякає: вони із задоволенням розглядають можливість використовувати обладнання таких відомих світових виробників. 

ГА: До речі, хто готовий купувати ці модернізовані українські літаки?

ОД: У нас є зараз фіксований контракт на 10 літаків АН-178 з азербайджанською компанією Сілквей. Єдине, що коли підписувався цей договір, йшлося про російську комплектацію. Тепер доведеться трошки переглянути і ціноутворення, і дати поставок. Але ми не йдемо від своїх замовників.

ГА: А коли ви розраховуєте запустити ці літаки в серійне виробництво?

ОД: Дуже хотілося б побачити перші машини, які будуть виходити зі складального цеху, в кінці 2019 року. Для цього вже багато зроблено
У нас 10 фюзеляжів з крилами стоїть зараз. Десять! У роботі ще чотири. Також п’ять машин АН-178 в роботі. Тобто це близько 20 машин, з якими ми зараз будемо намагатися працювати паралельно. Ми вважаємо, це вже серія. Дрібнооптова, але серія. Серія це коли є великий замовник. Ну, будемо починати з малого.

ГА: Тобто ви все ще вірите в перспективу українського літакобудування?

Перспективи хороші. Я вірю в українську авіацію, я в ній попрацював з 1988-ого року. Я хочу нагадати, що Україна знаходиться в п'ятірці країн, які мають повний замкнутий цикл створення літаків. І я вірю, що ця угода з “Boeing” дасть нам новий поштовх.

Не тільки ми, а дуже багато компаній, в тому числі російських, ой як хотіли б поріднитися з такими серйозними гравцями як “Boeing” і “Airbus”. А нам в цьому випадку пощастило”.

17 мая 2024
Рынок недвижимости: где самые дешевые и самые дорогие квартиры в Украине
Полномасштабная война отразилась на всех областях жизни в Украине. Не стал исключением и рынок недвижимости, ведь ситуация на нем сегодня крайне отличается от той, что была до 24 февраля 2022 года. Re...
09 мая 2024
Тариф на свет: на сколько и когда может возрасти
Еще после окончания отопительного сезона в медийном пространстве все чаще начались разговоры о повышении тарифов на электроэнергию для населения. К этим обсуждениям подключились также официальные лица...
26 апреля 2024
Высшее образование по-новому: к чему теперь готовиться студентам
На днях Верховная Рада приняла закон, призванный усовершенствовать образовательный процесс для соискателей высшего образования в украинских вузах. В целом чиновники уверяют, что с принятием этого зако...
24 апреля 2024
Военный эксперт Иван Киричевский: россияне не ждут мая или июня, они уже наступают
Эксперт военного портала Defence Express Иван Киричевский рассказал в интервью RegioNews, где сейчас наиболее горячо на фронте, возможно ли большое наступление Украины и что для этого нужно, а также п...
В Херсонской области в результате российских обстрелов получили ранения восемь человек
20 мая 2024, 08:01
Закон о мобилизации: работодатели могут вручать повестки своим сотрудникам
20 мая 2024, 07:51
Россияне в течение суток почти 400 раз обстреливали Запорожскую область
20 мая 2024, 07:28
На Закарпатье мужчина намеренно поджег 10-летнего сына своей сожительницы, мальчик умер
19 мая 2024, 17:52
После затишья враг возобновил штурмы позиций ВСУ в Харьковской области, — Генштаб
19 мая 2024, 17:06
Число погибших в результате удара по базе отдыха под Харьковом возросло до шести
19 мая 2024, 16:28
Партизаны показали уничтоженный российский комплекс С-400 на аэродроме в Джанкое
19 мая 2024, 16:21
Россияне ударили по центральной части Харькова, есть пострадавшие
19 мая 2024, 15:47
Враг накрыл "Ураганами" два села на Харьковщине, есть погибшие и раненые
19 мая 2024, 15:09
В результате ракетного удара по базе отдыха на Харьковщине погибла беременная женщина
19 мая 2024, 14:35