Держпідприємство "Укрпошта" відмовилося від версії сайту, на "розкрутку" якого 2011 року витратило 1 мільйон гривень, і замовило розробку нової сторінки ще за 500 тисяч гривень. При цьому новий сайт знавці ринку оцінюють максимум у 20 тисяч гривень, повідомляє програма "Тендер News" на ТВі.
Журналісти також проаналізували, наскільки “розкрутили” попередній сайт, який обійшовся у мільйон гривень.
Протягом трьох місяців 2011 року макіївська фірма “Експертцентр-М” мала забезпечити щомісяця 16 тисяч переходів на портал “Укрпошти” з головних пошукових систем і соціальних мереж. Фірма отримала за це 993 000 гривень. Виходить, що один клік користувача вартував держпідприємству 20 гривень. При цьому базова вартість такого переходу в інтернеті становить 8 копійок.
Директор компанії з просування сайтів Артем Орлянський прокоментував ТВі: “Таке замовлення коштувало б у межах декількох тисяч гривень. Мова ніяк не йде про мільйони”.
За два роки після “просування” сайту ціною в мільйон державних гривень сторінка “Укрпошти” на Facebook зібрала всього 1124 “лайки”, а у мережі “ВКонтакті” ще менше – 761. При цьому лише власний штат “Укрпошти” налічує 97 тисяч працівників.
Усі прибутки державного підприємства 2011 року становили 26 мільйонів гривень. Із них один мільйон пішов на “розкрутку” веб-сторінки.
Це не єдиний приклад сумнівного витрачання державних грошей на просування держпідприємств чи органів влади в інтернеті, як дізналися журналісти “Тендер News”. Скажімо, Міністерство економічного розвитку і торгівлі замовило “розширення” і “належне функціонування” Єдиного порталу адмінпослуг за 450 тис. грн. До справи взявся Державний науково-дослідний інститут інформатизації та моделювання економіки, який розробляв цей сайт. При цьому опитані журналістами працівники ІТ-індустрії з подивом зазначали, що сайт – копія дизайну Windows 8.
Завершити роботи з наповнення сайту планували до середини грудня минулого року. Однак портал і досі “знаходиться в процесі розробки і тестування”. Втім журналістам “Тендер News” у міністерстві повідомили, що 450 тисяч гривень – це ще не остаточна сума.
“450 тисяч – це лише початок для такої масштабної роботи. Ще раз хочу нагадати: інші країни на створення подібних порталів витрачали сотні мільйонів, щоби сайт був зручний для громадян відповідної держави”, – розповів каналу ТВі перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Анатолій Максюта.