21.10.2019, Понеділок, 13:16

USD 24.9000

RUB 0.3800

EUR 27.7000

Київ

+17°
C

Новини »

Повідомлення про помилку

Notice: Undefined offset: 0 в main_preprocess_views_view_fields() (рядок 174 із /var/www/html/regionews.ua/web/sites/all/themes/main/template.php).

Регіональні новини »

Фотоподія »

Відео »

Освіта відтворює бідність в Україні, – Гриневич

23 жовтня 2013

Необхідно перетворити середню освіту з чинника соціальної нерівності на чинник соціального просування для кожного громадянина, - підкреслила голова парламентського комітету з питань науки і освіти, депутат фракції «Батьківщина» Лілія Гриневич на брифінгу у Верховній Раді перед початком парламентських слухань «Доступність та якість загальної середньої освіти: стан і шляхи поліпшення». Про це RegioNews повідомили у прес-службі «Батьківщини».
Лілія Гриневич наголосила, що сьогодні в Україні якість освіти залежить від можливостей батьків: «У школах, де батьки мають більше грошей – там краща якість освіти. А де ні – там тече дах, холодно, немає сучасних посібників, гірша якість навчання і менше шансів належно підготуватися до продовження своєї освіти».

На думку народного депутата, причина освітньої нерівності полягає у недостатньому забезпеченні шкіл державою. Незважаючи на те, що держава гарантує загальну середню освіту, щороку більшу долю витрат на утримання шкіл держава перекладає на батьків. Так, лише за офіційними даними 2011 року домогосподарства витратили на середню освіту 16,7 млрд. грн.. «І це не всі неофіційні внески, які батьки змушені вкладати в «безкоштовну» освіту», - підкреслила вона.

Лілія Гриневич наголосила, що про нерівність в освіті свідчать і результати зовнішнього незалежного оцінювання: «Частка випускників міських шкіл, які отримують високі бали ЗНО, у два-три рази вища, ніж частка випускників сільських шкіл. І навпаки, сільські випускники переважають у нижчих діапазонах результатів ЗНО. Високі результати з англійської мови отримує в 3,5 разів більша частка випускників міських, ніж сільських шкіл».

«Якщо взяти різне соціальне походження батьків, зокрема, рівень їхньої освіти, то картина схожа. Результати соціологічних досліджень свідчать, що шанси отримати вищу освіту для дітей, чиї батьки мають низький рівень освіти, порівняно з однолітками, чиї батьки самі мають повну вищу освіту, відрізняються в сотні разів», - наголосила голова комітету.

Вона також підкреслила, що розрив у якості освіти, яку отримують діти з різних соціальних груп, постійно зростає.

«Освіта замість того, щоб долати бідність, відтворює її. Ключовою метою нового законодавства про освіту має бути перетворення середньої освіти з чинника соціальної нерівності на чинник соціального просування кожного громадянина», - наголосила Лілія Гриневич.